Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Відновлення запису у трудовій книжці

23 жовтня 2017, 19:16 до роздiлу

Юрій Дяков

Доброго дня! Будь ласка, у 2003-2005 рр. я працював на посаді інформаційного спеціаліста в Південноукраїнському регіональному навчальному центрі Програми партнерства громад Фундації "Україна - США". Тільки зараз звернув увагу на те, що про це не зроблено відповідний запис у моїй трудовій книжці. Чи можна якось виправити ситуацію? Це питання відправлял на пошту Фундації "Україна - США". Звідти мене переадресували сюди. Дякую. З повагою, Юрій.

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

23 жовтня 2017, 19:16

Доброго дня!

Перш за все, необхідно пересвідчитись, що запис не внесено не у зв'язку з прийняттям на роботу за сумісництвом, оскільки в такому випадку запис вноситься лише на бажання працівника (п.п. 1.1, 2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої Мінпраці, Мін'юсту та Мінсоцзахисту населення України від 29.07.1993 р. № 58, далі - Інструкція).

Внесення додаткових записів, навіть пропущених раніше, Інструкцією не передбачено.

Натомість Інструкція містить правила виправлення неправильних або неточних записів та видачі дублікату трудової книжки, які можливо застосовувати в залежності від результатів вивчення конкретних ситуації та змісту Вашої трудової книжки.

Так, згідно п. 2.6 Інструкції у разі виявлення неправильного або неточного запису відомостей про роботу, переведення, а також про нагородження та заохочення тощо, виправлення виконується власником або уповноваженим ним органом, де було зроблено відповідний запис. Власник або уповноважений ним орган за новим місцем роботи зобов'язаний надати працівнику в цьому необхідну допомогу. Якщо підприємство, яке зробило неправильний або неточний запис, ліквідоване, відповідний запис робиться правонаступником і засвідчується печаткою, а в разі його відсутності - вищестоящою
організацією, якій було підпорядковане підприємство, а в разі його відсутності - облархівом, держархівом м.Києва, держархівом м.Севастополя і держархівом при Раді Міністрів Криму (п. 2.8 Інструкції). Згідно п. 2.9 Інструкції внесення виправлень повинно базуватись на оригіналі наказу або розпорядження, а в разі їх втрати чи невідповідності фактичним обставинам - інших документів, що підтверджують виконання робіт, не зазначених у трудовій книжці; показання свідків не можуть бути підставою для виправлення занесених раніше записів. Згідно п. 2.10 Інструкції у розділі "Відомості про роботу", "Відомості про нагородження", "Відомості про заохочення" трудової книжки(вкладиша) закреслення раніше внесених неточних або неправильних записів не допускається. У разі необхідності, в графі 3 пишеться: "Запис за N таким-то недійсний" і далі тут же правильний запис. У графі 4 повторюються дата і номер наказу (розпорядження) власника або уповноваженого ним органу.

Щодо дублікату трудової книжки, він видається у разі втрати трудової книжки працівником, при цьому в дублікаті вказується загальний сумарний стаж роботи працівника, який далі розписується по окремих періодах роботи на підставі належно оформлених документів (п.п. 5.1, 5.3 Інструкції). Приклади документів можна побачити нижче.

Оскільки трудова книжка має переважне значення для підтвердження трудового стажу до 1 січня 2004 р. (з 1 січня 2004 р. для призначення пенсій користуються страховим стажем на підставі даних персоніфікованого обліку) з метою призначення пенсій, можна також скористатись Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. N 637 (далі - Порядок). Згідно п. 1 Порядку за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. Такими документами можуть бути дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання, членські квитки профспілок  та інші документи, які містять відомості про періоди роботи (п. 3 Порядку). Згідно п.п. 2, 17, 19 Порядку у разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється на підставі показань не менше двох свідків.

Останні запитання в цьому розділу

Керівник МБФ - наймана особа

Чи може бути керівником міжнародного благодійного фонду наймана особа,яка не є засновником?

Переглянути

Директор БО на громадських засадах

Добрый день, можно ли в БФ назначить единственного учасника и.о. директором без выплаты заработной платы как в ООО ?

Переглянути

Оплата праці у новоствореному БО

на мое ім'я 01.09.2020р. зареєстрували БФ, я озасновник фонду і призначив себе президентом. Фонд з нульовим балансом, в рішенні засновника і в уставі не прописано, что президент працюватиме на безоплатній засаді. Яке...

Переглянути

Оплата праці персоналу у новоствореному БФ

Доброго дня. Цікавить таке питання. Якщо БФ новостворений і немає ще напрацювань, як і звідки бухгалтеру (я так зрозумів що потрібно оформляти офіційно як матеріально відповідальну особу) виплачувати зарплату? Адже...

Переглянути

Мінімальний час роботи для директора новоствореного БО

При відкритті благодійного фонду каса будет деякий час пуста. Який иінімальний час роботи за місяць можно призначини однуому працівнику фонду- директору. Ст.Конституції 19 по цьому питанню дає ссилання на закони...

Переглянути