Робота БО під час декретної відпустки директора

25 вересня 2019, 12:08 до роздiлу

Рита Максимова

Доброго дня!У фонді, з яким ми співпрацюємо, склалася така ситуація. Працевлаштована лише директорка (вона відповідальна і за бухгалтерську діяльність). Вона збирається в декретну відпустку по догляду за дитиною. Запитують: якщо ніхто не очолить декретне місце, у такому випадку фонд тимчасово призупиняє свою діяльність? Які контролюючі органи тоді слід повідомити і які звітності здавати надалі, чи слід тимчасово закривати рахунки?

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

25 вересня 2019, 12:08

Доброго дня!

Згідно ч. 1 ст. 92 Цивільного кодексу України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Згідно ст. 19 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації" органами управління благодійних товариств та благодійних фондів є загальні збори учасників, виконавчий орган і наглядова рада (може не створюватись при кількості засновників/учасників до 10). Директор є виконавчим органом благодійного фонду.

Повноваження директора викладені в статуті, а також визначаються чинним законодавством, наприклад щодо представлення юридичної особи без довіреності, відкриття банківських рахунків, підписання податкової звітності.

Таким чином, в даній ситуації декретна відпустка директора може зашкодити нормальній діяльності благодійного фонду, в тому числі підписанню договорів, оперуванню банківськими рахунками, звітуванню перед контролюючими органами.

Наскільки мені відомо, чинне законодавство не передбачає будь-яких спецільних процедур по добровільному тимчасовому призупиненню діяльності юрособи. Юрособа може припинити оренду приміщень, закрити рахунки, припинити діяльність, тощо, але перед державою у неї залишаються ті ж обов'язки, наприклад з подання такої ж звітності, як і раніше. Вона (звітність) може бути нульова, але повинна подаватись. Тому принаймні питання підписання звітності повинно бути належним чином закритим.

В даному випадку можливо організувати або продовження роботи директора на підставі відповідного наказу (наприклад, вдома на умовах неповного робочого для або тижня) або на час відсутності директора призначити на дану посаду за строковим трудовим договором іншу особу. 

Останні запитання в цьому розділу

Оформлення оплати праці директора БО/ГО

Добрий день! Чи може директор благодійної/громадської організації працювати на громадських засадах / безоплатно? І як це правильно документально оформити?

Переглянути

Правильність оформлення керівника- тренера БО БФ

Доброго дня! Звертаюсь до фахівців по таким питанням. 1) як правильно прописати в штатному, та потім в наказі, що керівник (директор БО БФ) буде виконувати функції і керівника і тренера одночасно. Підписуємо грантову...

Переглянути

Документальне оформлення нарахування зарплати виконавчому директору ГО

Виконавчий директор новостворенної ГО (він же один з засновників) виконує свої функції на громадських засадах (діяльності щн немає). В Статуті прописано: "Виконавчий директор виконує свої функції на громадських...

Переглянути

Порядок оформлення виплати заробітної плати директора новоствореного БФ

Новостворений благодійний фонд. Як директору (що є засновником) отримувати заробітну плату, чи потрібно укладати трудовий договір?

Переглянути

Порядок виплати заробітної плати працівникам ГО

Доброго дня! підкажіть будь ласка, мы маємо дві організації одна "Благодійна організація Благодійний фонд" а інша "Громадська організація" и та і інша займаються благодійною діяльністю, як відображати витрати...

Переглянути