Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Оподаткування та звітність БФ щодо найманих працівників.

09 серпня 2017, 16:36 до роздiлу

Olga Aleksandrova

Здравствуйте! Я бухгалтер в ТОВ, а друзья попросили помочь с бухгалтерией в БФ.. А тут столько тонкостей.. Помогите, пожалуйста! БФ создан в 1999г. Основателей 4. Есть глава правления (ГП) , который подает отчеты, подписывает документы и т.д. Длительный период деятельности не было, отчеты не сдавались, з/п не начислялась. 01.01.15 утверждено штатное расписание ГП 0,5 ставки бесплатно, менеджер проекта 0,5 ставки 1500,00грн. В 2015г. подписали договор с посольством на осуществление проекта. В ноябре поступили деньги и протоколом назначили ГП исполняющим обязанности по внутреннему совместительству менеджера проекта с з/п 1500,00 на время проекта. По окончании проекта напишем протокол о прекращении и/о менеджера и ГП далее будет работать без з/п. Впоросы: 1. В налоговую не подавалось уведомление о принятии человека на должность менеджера, т.к. это было назначение на и/о ГП - надо ли было подавать? и если да, то какие последствия и что делать? 2. В отчете по ЕСВ отображается только менеджер как совместитель, но не подавалась табл.5 - надо ли в таком случае вообще подавать табл.5 о приеме и потом об увольнении? 2. Может лучше прописать в протоколе, что на время проекта ГП может получать з/п, а дальше работать бесплатно? Буду вам очень благодарна за коментарий!!

Відповідь

Лариса Фещенко

09 серпня 2017, 16:36

Якщо голова правління одночасно, за внутрішнім сумісництвом, призначений виконувати обов’язки  менеджера, посада якого передбачена штатним розписом, є обов’язковим  оформлення з ним трудових відносин і подання повідомлення про прийняття працівника на роботу до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування згідно до вимог Постанови Кабміну «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» № 413 від 17.06.2015р.  За неподання або несвоєчасне подання повідомлення про прийняття працівника на роботу застосовуються штрафні санкції в розмірі однієї мінімальної заробітної плати (з 01.01.2017р.- 3200 грн.), а посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності у вигляді накладення  штрафу від 30 до 100 НМДГ (від 510 до 1700 грн.).

Стосовно цієї особи також мають бути подані відповідні відомості про трудові відносини осіб у таблиці 5 до Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  згідно до вимог  Порядку формування та подання страхувальниками я, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015р. № 435.  

Якщо зазначені  відомості  не були  подані вчасно, то за цей період подається Звіт про ЄСВ, який містить титульний аркуш (перелік таблиць Звіту) з позначкою "додаткова" та таблицю 5 зі статусом "додаткова", яка містить дані на цю застраховану особу.  Інші таблиці  до Звіту у такому випадку не подаються.

Що стосується оплати праці і трудових відносин, то ці питання є прерогативою органів управління (загальних зборів) відповідно до установчих документів та з урахуванням вимог чинного законодавства.  

При цьому слід зазначити, що

-          чинним законодавством передбачена державна соціальна ґарантія у вигляді мінімальної заробітної плати працівникам за виконану ними роботу  (Ст.43 Конституції України,  ст. 3, 9, 20 Закону України «Про оплату праці», ст. 94-95 Кодексу законів про працю).  У 2017 році мінімальна зарплата  встановлена на рівні  3200 грн.

-          ст. 265 КЗпП передбачена відповідальність для  юридичних осіб, які  використовують  найману працю,  у вигляді штрафу у разі:  

·         фактичного допуску працівника на роботу без оформлення трудового договору (контракту),  оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків  - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення ( на цей час – 96 тис. грн.) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

·         недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

 

  

Останні запитання в цьому розділу

Керівник МБФ - наймана особа

Чи може бути керівником міжнародного благодійного фонду наймана особа,яка не є засновником?

Переглянути

Директор БО на громадських засадах

Добрый день, можно ли в БФ назначить единственного учасника и.о. директором без выплаты заработной платы как в ООО ?

Переглянути

Оплата праці у новоствореному БО

на мое ім'я 01.09.2020р. зареєстрували БФ, я озасновник фонду і призначив себе президентом. Фонд з нульовим балансом, в рішенні засновника і в уставі не прописано, что президент працюватиме на безоплатній засаді. Яке...

Переглянути

Оплата праці персоналу у новоствореному БФ

Доброго дня. Цікавить таке питання. Якщо БФ новостворений і немає ще напрацювань, як і звідки бухгалтеру (я так зрозумів що потрібно оформляти офіційно як матеріально відповідальну особу) виплачувати зарплату? Адже...

Переглянути

Мінімальний час роботи для директора новоствореного БО

При відкритті благодійного фонду каса будет деякий час пуста. Який иінімальний час роботи за місяць можно призначини однуому працівнику фонду- директору. Ст.Конституції 19 по цьому питанню дає ссилання на закони...

Переглянути