Оформлення трудових відносин для реалізації проекту

08 листопада 2021, 14:25 до роздiлу

Кучманич Неля

Доброго дня. Громадська організація має 3 засновників. Утворена в січні 2021 року. Зараз вперше виграли проект, відкрили рахунок в банку. Для реалізації проекту потрібно залучити двох людей з ГО (Голова ГО та один із засновників) та ще двох не з ГО (бухгалтер та асистент керівника проекту). Як з цими чотирьма людьми правильно оформити трудові відносини та яку іще документацію вести? Буду дуже вдячна за відповідь!

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

08 листопада 2021, 14:25

Добрий день!

Згідно ст. 24 КЗпП України трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим, зокрема при укладенні такого договору з фізичною особою.

При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.

Згідно ст. 48 КЗпП на сьогодні облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (за так званою електронною трудовою книжкою).  Однак при укладенні трудового договору громадянин, який вперше приймається на роботу, має право подати вимогу про оформлення трудової книжки. Окрім того, зважаючи на перехідний період і пов'я зані з ним труднощі, організація може сама хотіти працювати з трудовими книжками працівників.

Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ст. 24 КЗпП).

Таким чином, як мінімум, для прийняття на роботу працівника необхідно отримати від нього відповідну заяву, оформити наказ про прийняття на роботу, повідомити про це ДПС (окрім прийняття на роботу керівника організації) до того, як працівник приступить до роботи.

Що стосується іншої документації, тут необхідно дивитись індивідуально на ситуацію, оскільки документації може бути багато. Як мінімум, в організації можна мати таку кадрову документацію:

 
1.Штатний розклад
2.Посадові інструкції
3.Правила внутрішнього трудового розпорядку
4.Накази і заяви 
5.Повідомлення в ДПС про приймання на роботу (окрім керівника)
6.Книга обліку бланків трудових книжок (якщо ведуться)
7.Книга обліку руху трудових книжок (якщо ведуться)
8.Трудові книжки (якщо ведуться)
9.Особова картка П-2 і особова справа (копії документів, з яких беруться дані до картки)
10.Табелі обліку робочого часу
11.Графік відпусток
12.Розрахунково-платіжні відомості
Додатково можливо розробити і мати трудовий договір як окремий документколективний договірположення про преміювання тощо.

Останні запитання в цьому розділу

Правильність оформлення керівника ГО на громадських засадах

Вітаю. В ГО в штатному розкладі зазначено дві посади: керівника та головинй бухгалтер. у відомостях про оклад, у керівника прописано "на громадських засадах", а у головного бухгалтера прописано "мінімальна зарплата...

Переглянути

Робота директора та засновника БО БФ на громадських засадах

Добого дня! в БО БФ Директор та засновник одна й та сама особа, написана заява про роботу на громадських засадах, ведеться невеличка діяльність, чи є це порушенням трудового законодавства?

Переглянути

Заробітна плата та гонорари голови правління БО

Доброго дня. БО БФ "Фонд громади Умані Форум" має 3 засновників. Вони ж і є правління. Серед одного з них обрали Голову правління. Підскажіть будь ласка, чи можуть ці люди працювати у Фонді, отримувати заробітну плату,...

Переглянути

Оформлення оплати праці директора БО/ГО

Добрий день! Чи може директор благодійної/громадської організації працювати на громадських засадах / безоплатно? І як це правильно документально оформити?

Переглянути

Правильність оформлення керівника- тренера БО БФ

Доброго дня! Звертаюсь до фахівців по таким питанням. 1) як правильно прописати в штатному, та потім в наказі, що керівник (директор БО БФ) буде виконувати функції і керівника і тренера одночасно. Підписуємо грантову...

Переглянути