Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Чи відноситься зарплатня керівника проектів до адміністративних витрат БО?

16 липня 2020, 15:50 до роздiлу

Natalie Blinder

Добрий день, дорога командо!

Ми є неприбутковою благодійною дитячою організацією (фондом). Наш фонд займається фандрейзінгом та розподілом благодійної допомоги для дітей з інвалідністю, їхніх матерів та інтернатних закладів згідно наших проектів. Наразі шукаємо помічника, який буде працювати безпосередньо над реалізацією проектів фонда, тобто він/вона не буде задіяний (-а) в адміністративній діяльності фонда.  Для нас є суттєво, щоб зарплата працівника не входила до адміністративних витрат, інакше ми значно перевищимо поріг у 20%.

В нашій обліковій політиці зазначено: “До витрат основної діяльності Фонду відносити все, що стосується проведення та організації благодійних заходів, організація відпочинку та оздоровлення вихованців дитячих будинків, інтернатам, центрів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і дітям із незаможних сімей, а також сім’ям з дітьми, які перебувають у скрутному становищі (далі - Заклади) та іншої допомоги відповідно до діяльності Фонду, що зазначено в статуті. До таких витрат можна віднести: придбання матеріальних речей та передача їх набувачам благодійної допомоги, вихованцям Закладу, на основі Акту прийому-передачі оплата пального для поїздок волонтерів до Закладів, а також на виконання різних заходів, організованих для набувачів благодійної допомоги. придбання квитків для набувачів благодійної допомоги. витрати на організацію та проведення різноманітних заходів та курсів, включаючи плату за проведення такого курсу чи заходу, одноразова виплата заохочення для волонтерів та все що включено до Звіту про проведення та організації благодійного заходу. До адміністративних витрат відносяться витрати на забезпечення функціонування Фонду. Загальна сума яких не перевищує 20% від отриманих благодійних внесків за звітний період (календарний рік).”

Наші питання наступні: 1) Чи коректна назва для посади “організатор/ка громадських заходів” для організатора проектів або краще “керівник проектів” тощо (але ми не проводимо громадські заходи, ми реалізуємо свої проекти)?

2) Чи буде зарплата співробітника відноситись до адмін витрат, і, якщо так,  то який вихід Ви порадите? (адже працівник нам потрібен 100%). Наприклад, внесення відповідної суми як благодійну допомогу на користь фонду з призначенням платежу "Благодійна допомога на статутну діяльність" або "Благодійна допомога на утримання організації"?

Чекатимемо на вашу відповідь! Також, чи можлива подальша консультація/допомога спеціаліста цього ресурсу для нашого фонду до повного вирішення питання за окрему плату? С повагою, Наталя Бліндер, Фонд “Брайт Кідз”

Відповідь

Юлія Дьомочкіна, бухгалтер

16 липня 2020, 15:50

Доброго дня Наталіє! Дякую вам за детальний опис вашої робочої ситуації.

1. https://hrliga.com/index.php?module=norm_base&op=view&id=433

За цим посиланням знаходиться класифікатор професій та посад, і якщо мова йде за трудові стосунки, вам треба підшукати ваш варіант. Чому це потрібно, тому, що коли ви будете подавати вперше по цьому співробітнику звіт по ЄСВ, зокрема Таблиця 5, вам треба буде "оцифрувати" вашого працівника, а це можливо тільки з посадою з класифікатра і відповідним кодом для для неї. Наприклад координатор проектів в УФБ - "Фахівець з управління проектами та програмами" - код ЗКППТР 24771, код класифікатора -3439.

2. Дуже чудово, що у вас так добре все прописано у обліковій політиці, але до неї ще потрібен річний бюджет, у якому окремо має бути зазначені адміністративні та проектні витрати. Одже і в обліковій політиці і в бюджеті на поточний рік, ви відносите витрати на оплату праці вашого координатора проекту разом з податками  до проектних витрат, визначення проектних та адміністративних витрат має бути дуже чітким, оскільки облік витрат буде відповідним - 92 рахунок (адміністративні), 949 (проектні). Це дуже важливо правильно оформити, та затвердити вашим органом Правління згідно Стауту, тому, що згідно стандарту ПСБО 16 "Витрати" - зарплата та податки - це адміністративні витрати, але наказ про облікову політику, затверджений бюджет - це ваш захист перед контролюючими органами. 

3. Не має значення, що ви вносите кошти на рахунок, як благодійна допомога,  має значення, як ви їх витрачаєте. Ваші 20 % адміністративних витрат про, які нам говорить благодійне законодавство, рахуються не від надходжень, а від нарахованих витрат. Пригадайте ПСБО 15 "Дохід", цільове фінансування визнається доходом тільки на рівні понесених витрат. Тому 20 %  рахується від річної суми  понесених нарахованих витрат.

 

Останні запитання в цьому розділу

Керівник МБФ - наймана особа

Чи може бути керівником міжнародного благодійного фонду наймана особа,яка не є засновником?

Переглянути

Директор БО на громадських засадах

Добрый день, можно ли в БФ назначить единственного учасника и.о. директором без выплаты заработной платы как в ООО ?

Переглянути

Оплата праці у новоствореному БО

на мое ім'я 01.09.2020р. зареєстрували БФ, я озасновник фонду і призначив себе президентом. Фонд з нульовим балансом, в рішенні засновника і в уставі не прописано, что президент працюватиме на безоплатній засаді. Яке...

Переглянути

Оплата праці персоналу у новоствореному БФ

Доброго дня. Цікавить таке питання. Якщо БФ новостворений і немає ще напрацювань, як і звідки бухгалтеру (я так зрозумів що потрібно оформляти офіційно як матеріально відповідальну особу) виплачувати зарплату? Адже...

Переглянути

Мінімальний час роботи для директора новоствореного БО

При відкритті благодійного фонду каса будет деякий час пуста. Який иінімальний час роботи за місяць можно призначини однуому працівнику фонду- директору. Ст.Конституції 19 по цьому питанню дає ссилання на закони...

Переглянути