Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Чи має право президент БФ на громадських засадах робити запис у трудовії книжці, не отримуючи при цьому дохід?

04 червня 2018, 16:50 до роздiлу

Каріне Петросян

Доброго дня ! Я є засновник та президент БФ на громадських засадах (тобто без отримання заробітної плати). Чи маю я право зробити відповідний запис (про те, що я - Президент БФ) в мою трудову книжку ? Дякую за відповідь.

Відповідь

Вікторія Смолякова

04 червня 2018, 16:50

Добрий день.

Відповідно до статті 48 КЗпП України і статті 59 проекту Трудового кодексу України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Питання щодо виготовлення трудових книжок, їх зберігання та внесення записів, зокрема про прийняття, переведення та звільнення працівника, регулюється відповідно Кабінетом Міністрів України (постанова «Про трудові книжки працівників» від 27 квітня 1993 року № 301) та центральним органом виконавчої влади з питань праці (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58; далі — Інструкція № 58), що відповідає положенням зазначеної вище статті проекту Трудового кодексу України.

Згідно з Інструкцією № 58 трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях (далі — підприємства) незалежно від форми власності та організаційно-правової форми або у фізичної особи понад п’ять днів, у т. ч. осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, громадян, які працюють за трудовим договором в іноземних представництвах, в іноземних кореспондентів, співпрацівників міжнародних організацій та інших прирівняних до них іноземців на території України.

Трудові книжки не ведуться на громадян-підприємців та громадян, котрі займаються підприємницькою діяльністю, заснованою на приватній власності та виключно їх праці, а також на осіб, які працюють за договорами цивільно-правового характеру (договір підряду, договір про надання послуг та інші, передбачені Цивільним кодексом України).



Внесення записів до розділу «Відомості про роботу»

Прийняття на роботу

 

Запис про прийняття на роботу (призначення на посаду) вноситься у такому порядку:

 

у графі 3 як заголовок записують повне найменування підприємства;

у графі 1 нижче заголовка зазначають порядковий номер запису;

у графі 2 вказують дату прийняття на роботу;

у графі 3 записують назву посади (роботи) або про

у графі 4 зазначають номер і дату наказу (розпорядження).

Варто звернути увагу на деякі особливості щодо внесення записів під час прийняття на роботу. Відповідно до пункту 2.18 Інструкції № 58 окремим рядком з посиланням на дату, номер та найменування відповідних документів (до запису про найменування підприємства) вносяться відомості, зокрема, про*:

 

-          час служби у Збройних Силах України та інших військах, де на тих, хто проходить службу, не поширюється законодавство про працю і державне соціальне страхування, із зазначенням дати призову (зарахування) і дати звільнення зі служби;

-          час навчання у професійних навчально-виховних та інших закладах, у на­вчально-курсових комбінатах (центрі, пункті тощо);

-           час навчання у вищих навчальних закладах (у т. ч. і час роботи в студентських таборах, на виробничій практиці та при виконанні науково-дослідної госпдоговірної тематики), час перебування в аспірантурі і клінічній ординатурі (якщо трудова книжка оформляється при прийнятті на роботу після закінчення навчального закладу);

-          час догляду за інвалідом І групи або дитиною-інвалідом віком до 16 років, а також за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, у т. ч. за престарілим, який досяг 80-річного віку (згідно з медичним висновком);

-          період проживання дружин осіб офіцерського складу, прапорщиків, мічманів і військовослужбовців надстрокової служби з чоловіками в місцевостях, де була відсутня можливість їх працевлаштування за спеціальністю, але не більше 10 років.

 

Запис в трудову книжку здійснюється при наявності трудових відносин.  Законодавство про працю не дозволяє безоплатне використання праці працівників. Стаття 21 КЗпП зобов’язує роботодавця як сторону трудового договору виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Відтак, якщо з особою укладається трудовий договір, робота має оплачуватися, і до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором необхідно надіслати повідомлення до ДФС.

Останні запитання в цьому розділу

Керівник МБФ - наймана особа

Чи може бути керівником міжнародного благодійного фонду наймана особа,яка не є засновником?

Переглянути

Директор БО на громадських засадах

Добрый день, можно ли в БФ назначить единственного учасника и.о. директором без выплаты заработной платы как в ООО ?

Переглянути

Оплата праці у новоствореному БО

на мое ім'я 01.09.2020р. зареєстрували БФ, я озасновник фонду і призначив себе президентом. Фонд з нульовим балансом, в рішенні засновника і в уставі не прописано, что президент працюватиме на безоплатній засаді. Яке...

Переглянути

Оплата праці персоналу у новоствореному БФ

Доброго дня. Цікавить таке питання. Якщо БФ новостворений і немає ще напрацювань, як і звідки бухгалтеру (я так зрозумів що потрібно оформляти офіційно як матеріально відповідальну особу) виплачувати зарплату? Адже...

Переглянути

Мінімальний час роботи для директора новоствореного БО

При відкритті благодійного фонду каса будет деякий час пуста. Який иінімальний час роботи за місяць можно призначини однуому працівнику фонду- директору. Ст.Конституції 19 по цьому питанню дає ссилання на закони...

Переглянути