Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Створення фонду громад як відокремленого підрозділу громадської організації

15 грудня 2019, 16:28 до роздiлу

Олег Квас

Доброго дня! Цікавить питання щодо створення Фонду громади як відокремленого підрозділу громадської організації. З чого почати? 

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

15 грудня 2019, 16:28

Доброго дня!

Згідно ст. 95 Цивільного кодексу виділяються два різновиди відокремлених підрозділів - філія і представництво. Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності.

Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру. Згідно ч. 17 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації створення відокремленого підрозділу юридичної особи подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію створення відокремленого підрозділу юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про створення відокремленого підрозділу.

Згідно п. 64.1 Податкового кодексу взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей контролюючими органами.

Відокремленому підрозділу може бути відкрито поточний рахунок у відділенні банку, виготовлено печатку. Про початок роботи певного працівника у відокремленому підрозділі повідомляються органи ДПС.

Необхідно також відзначити, що відокремлені підрозділи можуть бути створені з виділенням на окремий баланс, коли вони ведуть окремий бухоблік, та без такого виділення, коли облік господарських операцій філії ведеться головною організацією. Це впливає на вирішення питань щодо відкриття окремого рахунку підрозділу, подання ним податкової звітності тощо. Відповідні моменти повинні бути прописані в положенні про відокремлений підрозділ, наказі про облікову політику головної організації. В залежності від вирішення питання головна організація може бути зобов'язана встати за місцем знаходження підрозділу за неосновним місцем податкового обліку (наприклад, щодо сплати ПДФО за працівників підрозділу).

В той же час, як мені здається, назва "Фонд громади" в питанні може свідчити про те, що словосполучення "відокремлений підрозділ" може не мати для авторів питання зазначеного вище значення. Може матись на увазі створення окремої юридичної особи (так, громадська організація може виступити засновником благодійного фонду, в т.ч. одноособовим) або просто назва проекту/структурного підрозділу, що з реєстраційних дій може максимум вимагати реєстрації головної організації за неосновним місцем податкового обліку, якщо такий проект знаходиться, наприклад, в іншому населеному пункті. 

Останні запитання в цьому розділу

Порядок та процедура подання відомостей про кінцевих бенефіціарів БО

Підкажіть, будь ласка, чи потрібно благодійній організації, яка не має кінцевого бенефіціара, подавати відомості про це, і яка сама процедура? Дякую

Переглянути

Передання майна БО до статутного фонд ТОВ: правові підстави

Вопрос к юристу. Добрый день. Меня зовут Ольга и я являюсь соучредителем общественной организации, которая имеет статус не прибыльности. В соответствии с нашим Статутом, мы имеем право открывать коммерческие...

Переглянути

Зміни до найменування БФ

Доброго дня. Дайте будь ласка відповідь. У нас в благодійному фонді виникла потреба внести зміни до статуту, однак виникло питання чи потрібно внести зміни до найменування фонду, адже у теперішньому найменуванні...

Переглянути

КВЕД для будівництва церкви

не можу підібрати сферу благодійноії діяльності для будівництва церкви

Переглянути

Різниця між МБФ та БФ при реєстрації благодійної організації

в чем разница Международного Благотворительного Фонда и просто Благ Фонда?

Переглянути