Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Штатний розпис . Хто має право затверджувати штатний розпис? Яким може бути мінімальний штатний розпис БФ?

03 серпня 2018, 13:34 до роздiлу

Володимир С.

Доброго дня! В мене є кілька питань стосовно штатного розпису БФ. 1. Якщо в статуті серед повноважень Директора (виконавчий орган) в явному вигляді не прописано право затверджувати штатний розпис, хто має його затверджувати? Загальні збори учасників? 2. Яким може бути мінімальний штатний розпис БФ? (статутом передбачений лише мінімальний набір керівних органів: загальні збори; виконавчий орган - директор; наглядова рада, яку не створено, оскільки учасників менше 10). Зокрема, чи може штатний розпис бути взагалі порожнім? Чи це заборонено законодавством? 3. Якщо штатний розпис в жодному разі не може бути порожнім, то чи може у ньому бути посада, скажімо, прибиральниці, та не бути посада директора? (Передбачається, що обов'язки директора буде виконувати особа на громадських засадах, без оформлення трудової книжки та виплати зарплати. А посада прибиральниці буде завжди вакантною) Дякую!

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

03 серпня 2018, 13:34

Доброго дня!

В законодавстві дані питання чітко не врегульовано, однак, базуючись на загальних принципах нашого законодавства, можу дати наступні відповіді:

1. Затвердження штатного розпису на практиці проводиться наказом керівника організації. Навіть якщо в статуті прямо не передбачена дана компетенція директора, вона може витікати з інших його компетенцій (здійснювати поточне керівництво діяльністю організації, приймати на роботу працівників, видавати обов'язкові для них накази тощо). В будь-якому випадку, для прийняття відповідального рішення необхідно проаналізувати статут на наявність тих чи інших повноважень, обмежень тощо.

2. Мінімальний штатний розпис може складатись з 1 працівника (для мене це директор як особа, що здійснює щоденне керівництво діяльністю організації). Інші члени органів управління організацією не обов'язково повинні бути працівниками.

3. На практиці керівники деяких організацій справді функціонують на громадських засадах і штатний розклад, за відсутністю працівників, в таких організаціях взагалі може не складатись. Однак, відома мені практика контролюючих органів вважає поточне регулярне керівництво діяльністю організації трудовою функцією, з чим я погоджуюсь. Виключення може бути зроблене для виборних посад в колегіальних органах управління (наприклад, якщо керівником за статутом є Голова Правління), за умови що в статуті прописано, що дана посадова особа виконує свої обов'язки на громадських засадах, і (бажано) якщо така особа виконує свої обов'язки нерегулярно (наприклад, якщо в організації немає поточних проектів тощо) (та й такий підхід останнім часом переслідується контролюючими органами). Функція ж директора, на мою думку, як одноосібного органу є 100% трудовою.

Останні запитання в цьому розділу

Порядок та процедура подання відомостей про кінцевих бенефіціарів БО

Підкажіть, будь ласка, чи потрібно благодійній організації, яка не має кінцевого бенефіціара, подавати відомості про це, і яка сама процедура? Дякую

Переглянути

Передання майна БО до статутного фонд ТОВ: правові підстави

Вопрос к юристу. Добрый день. Меня зовут Ольга и я являюсь соучредителем общественной организации, которая имеет статус не прибыльности. В соответствии с нашим Статутом, мы имеем право открывать коммерческие...

Переглянути

Зміни до найменування БФ

Доброго дня. Дайте будь ласка відповідь. У нас в благодійному фонді виникла потреба внести зміни до статуту, однак виникло питання чи потрібно внести зміни до найменування фонду, адже у теперішньому найменуванні...

Переглянути

КВЕД для будівництва церкви

не можу підібрати сферу благодійноії діяльності для будівництва церкви

Переглянути

Різниця між МБФ та БФ при реєстрації благодійної організації

в чем разница Международного Благотворительного Фонда и просто Благ Фонда?

Переглянути