Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Подальші дії директора БФ після державної реєстрації

23 серпня 2017, 17:51 до роздiлу

Ангеліна Олександрівна

Доброго дня! Вдячна вашому форому та експертам за те, що маю можливість звернутись до вас з питанням! Я зареєструвала БФ, подала в податкову на реєстрацію неприбутковості. Наразі я єдиний участник БФ і являюсь його директором. Я не хочу отримувати ЗП в цьому фонді і хочу скоріше вже почати роботу, адже маю і пограму і донорів. Мене турбує те, що мені не можуть дати в податковій та Міністарстві соціальної допомоги відповіді на питання чи потрібно мені ще щось подати чи затвердитив перші 10 днів після реєстрації? Деякі спеціалісти говорять, що я маю встигнути за 10 днів після реєстрації подати в податкову заяву, що я директор відмовляюся від ЗП. Інші говорять, що я не маю права відмовлятися і повинна отримувати мінімальну зп. Допоможіть будь ласка розібратися - чи маю я ще щось затвердити в 10 днів після реєстраці, окрім неприбутковості. Також дуже прошу пояснити, що і коли я маю здавати податковій, адже в відповідях нижче експерт говорив про те, що в 2017 році будуть зміни в бланках та порядку подачі документів. Дуже Вам вдячна!

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

23 серпня 2017, 17:51

Доброго дня!

1. Обіймання посади директора припускає регулярне керівництво поточною діяльністю юридичної особи, що для мене означає виконання оплачуваної трудової функції. На практиці допускається здійснення функцій виборних посад колегіальних органів управління благодійних фондів (наприклад, Голови Правління) на громадських (безоплатних) засадах, якщо про це зазначено в статуті, однак директора це не стосується. Таким чином, з моєї точки зору, директор в силу своєї посади повинен одержувати заробітну плату у відповідному розмірі. Відмова від заробітної плати до її отримання, заявлена контролюючим органам або ні, не матиме жодного юридичного значення.

2. Після створення благодійного фонду необхідно повідомити місцевий орган Державної фіскальної служби (ДФС) України за місцезнаходженням фонду про прийняття директора на роботу (див. мою думку про трудовий характер функцій директора вище) в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу».

3. В органи ДФС неприбуткова організація, включаючи благодійний фонд, звичайно подає:

- місячну звітність по ЄСВ до 20 числа кожного місяця. У разі відсутності у організації працівників та/або ЦПХ договорів у відповідний період звітність не подається, при цьому контролюючі органи повідомляються про відсутність працівників/договорів;

- квартальну звітність про нараховані та/або виплачені фізичним особам доходи за формою 1-ДФ протягом 40 днів з момету закінчення відповідного звітного періоду. У разі відсутності у відповідному періоді нарахувань та/або виплат звітність не подається;

- річну звітність - Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність - протягом 60 днів з моменту закінчення відповідного звітного періоду.

В разі особливих обставин (наприклад, при отриманні гуманітарної допомоги у іноземній валюті, придбанні послуг нерезидента тощо), неприбуткова організація може подавати в органи ДФС й іншу звітність/інформацію. 

Останні запитання в цьому розділу

Порядок та процедура подання відомостей про кінцевих бенефіціарів БО

Підкажіть, будь ласка, чи потрібно благодійній організації, яка не має кінцевого бенефіціара, подавати відомості про це, і яка сама процедура? Дякую

Переглянути

Передання майна БО до статутного фонд ТОВ: правові підстави

Вопрос к юристу. Добрый день. Меня зовут Ольга и я являюсь соучредителем общественной организации, которая имеет статус не прибыльности. В соответствии с нашим Статутом, мы имеем право открывать коммерческие...

Переглянути

Зміни до найменування БФ

Доброго дня. Дайте будь ласка відповідь. У нас в благодійному фонді виникла потреба внести зміни до статуту, однак виникло питання чи потрібно внести зміни до найменування фонду, адже у теперішньому найменуванні...

Переглянути

КВЕД для будівництва церкви

не можу підібрати сферу благодійноії діяльності для будівництва церкви

Переглянути

Різниця між МБФ та БФ при реєстрації благодійної організації

в чем разница Международного Благотворительного Фонда и просто Благ Фонда?

Переглянути