Cортувати

Реєстрація благодійних фондів та організацій

Оформлення благодійної допомоги

Управління БФ і БО

Допомога учасникам АТО і переселенцям

Публічний збір благодійних пожертв

Робота волонтерів

Реєстраційні дії БО та їх оформлення (реєстрація, внесення змін, ліквідація)

Благодійна допомога: оформлення, отримання і надання (відносини з донорами і бенефіціарами)

Оформлення гуманітарної допомоги

Звітність БФ і БО

Гуманітарна допомога: оформлення, отримання і надання

Законодавчі новації

Оплата праці та послуг консультантів

Волонтерська діяльність: оформлення волонтерів, ведення документації

Соціальне підприємництво

Гуманітарна допомога

Оподаткування благодійної допомоги

Надання благодійної допомоги

Оформлення благодійної допомоги (юр.)

Трудові відносини в БО: прийняття на роботу, звільнення, відпустки, лікарняні, ведення документації

Учасники (засновники) та органи управління БО: правовий статус, формування і діяльність

Господарська діяльність: оформлення договорів, ведення первинної документації

Оподаткування БО, благодійної та гуманітарної допомоги: нарахування і сплата податків, отримання та втрата статусу неприбутковості

Бухгалтерський облік в БО: оформлення та ведення документації та проводки

Звітність БО: податкова, статистична тощо

Перевірки та інші форми державного контролю діяльності БО

Адміністративні витрати БО і їх цільовий розподіл

10 листопада 2017, 8:49 до роздiлу

Ганна Войцях

Доброго дня! Чи можна використовувати БО благодійному фонду цільові благодійні кошти на адміністративні потреби в розмірі до 20%; чи є якісь зміни, або пряма заборона щодо цього питання? Яке співвідношення різних адмінвитрат - чи можуть усі 20% бути спрямовані на оплату праці і оплату податків (ЄСВ)?

Відповідь

Максим Стрельчук, юрист, експерт із питань діяльності благодійних організацій

10 листопада 2017, 8:49

Доброго дня!

Згідно ч. 3 ст. 16 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації" розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році. Згідно пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

При цьому вважаю необхідним наголосити на необхідності розрізнення адмінвитрат при укладенні правочину з благодійником та адмінвитрат в розумінні чинного законодавства (в т.ч. Податкового кодексу та П(С)БО), хоча в певних випадках вони можуть взаємно накладатись одні на одні. Так, наприклад, на мою думку, оплата праці програмного співробітника не буде вважатись адмінвитратою в розумінні згаданого законодавства, в той час як для благодійника це відноситиметься до розділу адмінвитрат бюджету проекту. Таким чином, адмінвитрати в першому розумінні визначаються за узгодженням з благодійником або самостійно благодійним фондом, якщо, наприклад, кошти надано просто на цілі статутної діяльності, і %-ом законодавчо не обмежуються, адмінвитрати в законодавчому розумінні законодавчо обмежені. 

З огляду на характер цільових благодійних коштів, який зокрема передбачає, що зміна цілей та порядку використання благодійної пожертви можлива лише за згодою благодійника або його правонаступників, а також на підставі рішення суду чи в інших випадках, визначених законом або правочином благодійника (ч. 5 ст. 6 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації"), вважаю можливим використання цільових благодійних коштів на адмінвитрати благодійного фонду лише якщо це передбачено або витікає з правочину з благодійником, цілей, встановлених таким правочином. Відносно цього також звертаю увагу, що 20% обмеження встановлено не щодо конкретних правочинів благодійних фондів, а щодо витрачання їх річного доходу.

Щодо обов'язкового співвідношення, такого співвідношення законодавством не передбачено. В конкретному правочині благодійний фонд може погодити з благодійником будь-яке співвідношення та %, головне, щоб вони вкладалися в більш широкі річні організаційні обмеження. В той же час в своїй діяльності загалом організація, звісно ж, не зможе обійтись без оренди, банківських витрат, зв'язку тощо.

Рекомендую викласти підхід організації до адмінвитрат у відповідному внутрішньому документі, наприклад наказі про облікову політику

 

Останні запитання в цьому розділу

Пожертва іноземної організації на приватний рахунок фізичної особи

Іноземна релігійна організація планує перерахувати валюту як пожертву на валютні рахунки вірян-резидентів Украіни в украінських банках для власних потреб. Чи вважатиметься така іноземна пожертва доходом для...

Переглянути

Оподаткування харчування учасників тренінгів

Благодійний фонд проводить тренінги в рамках грантової угоди (бюджетні кошти). На тренінгах передбачено харчування учасників. За послуги харчування фонд сплачує кошти ФОП. Чи оподатковується ПДФО та ВЗ сума...

Переглянути

ПДФО та військовий збір у разі надання благодійної допомоги у вигляді буд.матеріалів

Раніше ми запитували у Вас чи повинна фізособа повернути податки із суми грошової допомоги. але в нас виникло спірне питання чи повинна фізична особа повернути суму податків 18% та 1,5% із благодійної допомоги, що...

Переглянути

Оподаткування грантів від УКФ

Доброго дня, Фізична особа підприємець платник єдиного податку 5% на третій групі, тримала грант від Українського культурного фонду в сумі 1 500 000,00грн. Чи повинен ФОП платити податок 5% із суми отриманого гранту (1 500...

Переглянути

Повернення фонду суми сплачених податків

До Благодійного фонду звернулася малозабезпечена сім`я з проханням допомогти відремонтувати будинок. Благодійний фонд прийняв рішення допомогти малозабезпеченій сім`ї відремонтувати будинок, зібрали кошти в сумі...

Переглянути